رفتن به محتوای اصلی
سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات
۱۶ مهر, ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۲
همزمان با آغاز نهمین دوره اجرای طرح « شهروند پرسشگر، مدیر پاسخگو صورت گرفت؛

بازدید کمیته نظارت شورای اسلامی شهر قم از سامانه 137

همزمان با آغاز نهمین دوره اجرای طرح « شهروند پرسشگر، مدیر پاسخگو صورت گرفت
اعضای کمیته نظارت شورای اسلامی شهر قم از سامانه 137 شهرداری قم بازدید کردند.

به گزارش شهرنیوز، اعضای کمیته نظارت شورای اسلامی شهر قم به همراه رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم از سامانه 137 شهرداری قم بازدید کردند.

مدیرسامانه 137 شهرداری قم در جلسه بازدید کمیته نظارت شورای اسلامی شهر قم از سامانه 137 که با حضور برخی از اعضای کمیسیون حقوقی شورا و هیئت نظارت شورای اسلامی شهر در مرکز این سامانه برگزار شد، اظهار داشت: تعداد کل تماس های ثبت شده در سامانه 137 شهرداری قم از ابتدای سال تاکنون 222 هزار پیام بوده است.

تعداد 15 اپراتور به صورت شبانه روزی در این مرکز درحال کار هستند که از این تعداد 6 نفر در شیفت بعدازظهر، یک نفر شیفت شب و هشت نفر نیز صبح تا ظهر در حال فعالیت و ثبت پیام هستند.

محمد خلج با بیان اینکه قریب به 120 تماس در طول روز توسط هر نفر پاسخ‌دهی می‌شود، گفت: تعداد بازخوردها به پیام شهروندان تقریبا از 130 تا 250 بازخورد توسط هر اپراتور است، همچنین درطول سال 1402 نیز 403 هزار پیام در این سامانه ثبت شده است.

مدیرسامانه 137 شهرداری قم ادامه داد: 80 درصد پیام های مردمی در این سامانه مربوط به خدمات شهری است که شامل نظافت معابر، عدم جمع آوری زباله، لایروبی رود، جمع آوری موش، پاکسازی جوب، جمع آوری خاک و نخاله و جمع آوری سگ‌های ولگرد می‌شود.

خلج افزود: گزارش‌های آماری سامانه 137 به صورت منظم استخراج شده و با بازه‌های زمانی مشابه مقایسه می‌شود تا وضعیت رضایت مردم از خدمات شهرداری قم سنجیده شود، به عنوان مثال برای نظافت معابر در شهریور ماه سال جاری تعداد 911 پیام گزارش شده که نسبت به مرداد 5 درصد کاهش داشته است.

وی با تاکید بر اینکه شهر قم از معدود کلانشهرهایی است که کل پیام‌های مردمی در سامانه 137 را در فرایند بازخورد قرار می‌دهد، گفت: حتی در تهران تنها موضوعات خیلی مهم را به شهروند اطلاع می‌دهند اما در قم این کار به طور کامل انجام می‌شود.


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/McPtQ